I. Általános rendelkezések és fogalommeghatározások
- Jelen Panaszkezelési és Reklamációs Szabályzat a 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv), a 1997. évi CLV. törvény (Fogyasztóvédelmi törvény), valamint a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelően készült. A szabályzat azokra a fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: „Áruk”) vonatkozik, amelyek esetében a vevő a jótállási vagy szavatossági idő alatt gyakorolja a hibás teljesítésből eredő jogait (a továbbiakban: „Reklamáció”).
- Eladó:
Név: Rodinná firma, s. r. o.
Cégjegyzékszám: 51689871
Adószám: 2120753712
Közösségi adószám (EU-s): SK2120753712
Székhely: Raková 1631, 02351 Raková (Szlovák Köztársaság)
E-mail: uzlet@isokor.hu
Telefonszám: +36 1 4900209
Weboldal: www.isokor.hu - Vevő:
- fogyasztó: minden olyan természetes személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el, és saját használatra vásárol árut,
- vállalkozó: olyan természetes vagy jogi személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében köt szerződést az Eladóval.
- A vállalkozók tudomásul veszik, hogy a jótállás feltételei (különösen a jótállási idő) eltérhetnek a fogyasztókra vonatkozó jótállási feltételektől. Az Eladó és a vállalkozó közötti jogviszonyokra a Polgári Törvénykönyv szabályai az irányadók.
II. Elállási jog és jótállási feltételek
1. Ha az áru nyilvánvaló hibákat mutat, azaz különösen, ha az árut sérült szállítási csomagolásban adják el a vevőnek, a vevő jogosult az áru átvételét megtagadni. Ebben az esetben a vevőnek az Eladó megfelelő teljesítésére vagy a vételárnak a vevő választása szerinti visszatérítésére vonatkozó joga érintetlenül marad.
2. Amennyiben a reklamált árut postán vagy futárral szállítják, a felelős személy átveszi az árut, ellenőrzi a küldeményt, a dokumentációt (számla, átvételi elismervény, csomagolás), a reklamációs időszak szempontjából a futár által történő átvétel időpontja az irányadó. Az utánvétellel küldött árut az eladó nem veszi át, javasoljuk az áru biztosítását.
- 14 napos indokolás nélküli elállási jog
A fogyasztót a jogszabály szerint indokolás nélkül megilleti a szerződéstől való elállás joga az áru átvételétől számított 14 napon belül. Az elállási jog gyakorlásának részletes feltételeit a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet tartalmazza.- Az elállási jog gyakorlásához az Eladóhoz írásbeli nyilatkozatot kell benyújtani az alábbi elérhetőségeken:
E-mail: uzlet@isokor.hu
Postai cím:
Magyar Posta – Frogman s.r.o. / 28034X
FLK
1985 Budapest - Elállás esetén a felek kötelesek egymásnak mindent visszaszolgáltatni, amit a szerződés alapján kaptak.
- Egyes termékeknél (pl. higiéniai okokból felbontott termékek) az elállási jog nem gyakorolható.
- Az elállási jog gyakorlásához az Eladóhoz írásbeli nyilatkozatot kell benyújtani az alábbi elérhetőségeken:
- Jótállási idő:
- A fogyasztókat megillető jótállási idő: 24 hónap, a jogszabályban meghatározott kivételekkel.
- A jótállási idő kezdete az áru átvételének napja.
- Kellékszavatosság:
A fogyasztót hibás teljesítés esetén az alábbi jogok illetik meg:
-
- kijavítást vagy kicserélést kérhet,
- ha ezekre nincs lehetőség, árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
III. Panaszkezelés
- A fogyasztó a panaszát az alábbi elérhetőségeken nyújthatja be:
Postai úton:
Magyar Posta – Frogman s.r.o. / 28034X
FLK
1985 Budapest
E-mailben: uzlet@isokor.hu
Telefonon: +36 1 4900209 - Az Eladó köteles a panaszokat a beérkezésüktől számított legfeljebb 30 napon belül kivizsgálni és elbírálni. A fogyasztót a panasz elutasítása esetén írásban kell értesíteni az indokokról.
- Amennyiben az árut postán vagy futárral kell visszaküldeni, a Vevő köteles azt megfelelő csomagolásban, sérülés ellen védve visszaküldeni. Az utánvéttel küldött árut az Eladó nem veszi át.
- Az Eladó a panasz kezelésének módjáról e-mailben, telefonon vagy postai úton tájékoztatja a Vevőt.
- Az Eladó a reklamációról jegyzőkönyvet készít, amelyet a Vevő kérésére rendelkezésre bocsát.
IV. A jótállási és szavatossági igények elvesztése
A szavatossági igény és az elállás joga megszűnik különösen az alábbi esetekben:
- a terméken lévő védőpecsétek és címkék megsértése,
- a termék visszaküldése nem eredeti csomagolásban, hiányos tartozékokkal,
- a termék rendeltetésellenes használata vagy a dokumentációban foglalt előírások megszegése,
- ha a hibát nem garanciális hibának minősítik, a szállítási költségek a Vevőt terhelik,
- futárszolgálat által okozott kár esetén a panaszt közvetlenül a futárszolgálat felé kell jelezni.
A cserére vonatkozó reklamációs űrlap letöltéséhez kattintson IDE.

