Általános szerződési feltételek

Webáruház üzemeltetője

Rodinná firma, s.r.o.

Raková 1631

02351 Raková
(Szlovák Köztársaság)

Cégjegyzékszám: 51689871

Közösségi adószám (EU): SK 2120753712

bejegyezve a Zsolnai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, a sro 70008/L sz.

 

1. MEGRENDELÉS

Az adásvételi szerződés, amely alapján az áru eladó és vevő közötti adásvétele (a továbbiakban: szállító és fogyasztó) megvalósul, a megrendelés kötelező érvényű visszaigazolásával jön létre. A megrendelés visszaigazolásának formája lehet elektronikus (az e-shop alkalmazás által generált e-mail) vagy telefonos. A megrendelés visszaigazolásához szükséges lépéseket a szállító az áru rendelkezésre állásának és a szállítási határidőnek az ellenőrzése után hajtja végre. A szállító által visszaigazolt megrendelés (vagy annak egy része) mindkét fél számára kötelező érvényűnek tekintendő, amennyiben a visszaigazoláskor megegyezett feltételek nem sérülnek – különösen a megrendelés tartalma (az áru pontos specifikációja és mennyisége), az áru és a szállítás ára, valamint a szállítás módja és határideje.

2. MEGRENDELÉS TÖRLÉSE – A megrendelés törlése a fogyasztó által

A fogyasztónak joga van indoklás nélkül lemondani a megrendelést a kötelező érvényű visszaigazolás előtt. A megrendelés visszaigazolása után erre csak abban az esetben van lehetősége, ha a szállító nem teljesíti a megegyezett szállítási feltételeket. A visszaigazolt megrendelés lemondása esetén a fogyasztó köteles megtéríteni a szállítónak az ebből származó kárt.
A szállító különösen az „egyedi megrendelésre” beszerzett áruk esetében érvényesíti a kártérítés jogát, vagy ha az áru beszerzésével kapcsolatban már igazolható költségek merültek fel.

Rendelés törlése a szállító által

A szállító fenntartja a jogot, hogy a megrendelést vagy annak egy részét a következő esetekben törölje: az árut már nem gyártják vagy nem szállítható, a termék beszállítói ára jelentősen megváltozott, vagy ha a termék korábban jelzett elérhetősége módosult. Amennyiben ilyen helyzet áll elő, a szállító felveszi a kapcsolatot a vevővel, hogy egyeztessék a további lépéseket. Ha a vevő már kifizette a vételár egy részét vagy a teljes összeget, a kifizetett összeg a lehető legrövidebb időn belül visszautalásra kerül a számlájára vagy a megadott címre.

3. A FOGYASZTÓ SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

Mivel az adásvételi szerződés távollevők között, távközlési eszközök (online áruház) segítségével jön létre, a fogyasztónak joga van 14 napon belül elállni a szerződéstől a termék átvételét követően. Ebben az esetben a fogyasztó írásban értesíti a szállítót, hogy eláll a szerződéstől, megjelölve a megrendelés azonosítóját, a vásárlás dátumát és a pénzvisszatérítéshez szükséges bankszámlaszámot (IBAN).

A szerződéstől való elállással érintett terméket a jogszabályban meghatározott 14 napos határidő utolsó napjáig igazolható módon vissza kell küldeni a szállítónak. Különleges esetekben a szállító a körülményekre való tekintettel meghosszabbíthatja a visszaküldési határidőt, de legfeljebb 20 nappal a termék átvételétől számítva.

A fenti jogszabályi rendelkezés nem értelmezhető úgy, mint „a termék ingyenes kölcsönzésének lehetősége”. A fogyasztó, amennyiben él a szerződéstől való elállás jogával a termék átvételétől számított 14 napon belül, köteles mindent visszaadni a szállítónak, amit az adásvételi szerződés alapján kapott. Ha ez már nem lehetséges teljes mértékben (pl. a termék időközben megsemmisült vagy akár csak minimálisan is elhasználódott), a fogyasztónak pénzbeli kártérítést kell fizetnie annak ellenértékeként, amit már nem tud eredeti állapotában visszaadni. A jogszabály szerint nem lehetséges a fogyasztó egyedi kéréseire készített, méretre gyártott, megrendelésre készült vagy személyre szabott termékek visszaküldése.

Ha a visszaküldött termék csak részben sérült, a szállító érvényesítheti a fogyasztóval szembeni kártérítési jogát, és a kár összegét levonhatja a visszatérítendő vételárból. Ebben az esetben a szállító köteles a keletkezett kárt igazolni a fogyasztó felé – ekkor a szállító csak az így csökkentett vételárat téríti vissza.

A fogyasztónak visszatérítendő vételárat a szállító csökkentheti a termék visszaküldésével kapcsolatos, valósan felmerült költségeivel (pl. szállítási költségek és hasonlók).

A fogyasztót nem illeti meg a szerződéstől való elállás joga olyan megrendelések esetében, amelyek a fogyasztó egyedi kérései alapján készült, méretre gyártott, megrendelésre készült vagy személyre szabott termékekre vonatkoznak (pl. egyedi méretű ruha).

ELÁLLÁS A SZERZŐDÉSTŐL – AZ ÁRUK VISSZAKÜLDÉSE

Ha megfelel az áru visszaküldésének jogszabályi feltételeinek (lásd 3. pont), akkor az árut az Ön által választott futárszolgálattal küldje el a szállító visszaküldési címére.

A küldeménynek hiánytalannak (beleértve a tartozékokat és minden dokumentációt) és olyan állapotúnak kell lennie, ahogyan Ön azt átvette. Mellékelje a termékhez a vásárlási bizonylatot. A csomagoláshoz használjon olyan anyagot, amely megfelel a termék jellegének, hogy a szállítás során ne ragadjon rá semmi, ne firkálják össze, vagy más módon ne sérüljön meg.

Ne küldje a terméket utánvéttel. A pénzt a bankszámlájára (IBAN – ne felejtse el megadni) utaljuk vissza, általában a csomag átvételétől számított 3 munkanapon belül. A termék visszaküldése esetén a visszatérített összeg a szállítási költséggel csökkentve kerül kifizetésre.

4. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

A megrendelt termékek szállítását a szállító a termékek elérhetőségétől és a saját működési lehetőségeitől függően a lehető legrövidebb időn belül, általában a megrendelés végleges visszaigazolásától számított 5 munkanapon belül teljesíti.

Amennyiben a megrendelés legalább egy egyedi gyártású vagy méretre készült terméket is tartalmaz, a szállítási határidő hosszabb lehet. A pontos időpontot a szállító a fogyasztóval folytatott kommunikáció során tisztázza. Az egyedi (esetleg méretre készült) termékek szállítási ideje elsősorban a gyártóhoz beérkezett összes megrendelés aktuális állásától és a gyártó kapacitásától függ. Ezért javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (lásd a felső menüben), hogy közösen tisztázzák a megvalósítható szállítási határidőt.

Ha a megrendelés legalább egy, a testméretekre szabott terméket is tartalmaz, a teljes megrendelés szállítási ideje attól a naptól számítódik, amikor a fogyasztó elküldi a méreteit, amelyeket az adott termék kísérő szövegében kérünk.

Az átvétel helyét a vevő megrendelése határozza meg. A szállítás akkor minősül teljesítettnek, ha a termék megérkezett a megadott helyre. A kiszállításról a szállító gondoskodik. A csomag tartalmazza a vásárlási bizonylatot (amely egyben jótállási bizonylatként is szolgál), valamint a termék használati és karbantartási útmutatóját. A szállítási költségek a fogyasztó által a megrendelés során választott szállítási módtól függően változhatnak.

ÁRAK

Az árakat az általános árlista vagy az internetes áruházban feltüntetett árak határozzák meg. Az árak kizárólag a napi árfolyamok, a beszerzési feltételek, az áru elérhetősége vagy más költségek változása esetén módosulhatnak.

Ha a megrendelés elküldése után változna a termék ára, a szállító felveszi a kapcsolatot az ügyféllel az új ár jóváhagyása érdekében.

  • átutalással történő fizetés a szállító bankszámlájára,
  • készpénzes fizetés utánvéttel (Szlovák Posta)
  • készpénzes fizetés az áru személyes átvételekor.

 

6. AZ ÁRU KISZÁLLÍTÁSÁNAK MÓDJA

  • Csomag – Szlovák Posta. A postaköltség a megrendelt áru (csomag) összsúlyától függ. A postaköltség (szállítási díj) a megrendelés létrehozása során jelenik meg.
    Amennyiben a vevő a kézbesítés időpontjában nem elérhető a szállítási címen, értesítést kap a postaládájába a küldemény kézbesítéséről. A vevő ezt követően a szállítási címnek megfelelő postahivatalban veheti át a küldeményt. A futárszolgálattal való kommunikáció a szállítón keresztül történik – lehetőség van a küldemény nyomon követésére és a szállítási időre vonatkozó panaszra.
    Egy csomag maximális súlya 30 kg.
  • Utánvéttel – Szlovák Posta. A postaköltség a megrendelt áru (csomag) összsúlyától függ. A 2 kg-ig terjedő termékek esetén az áru ajánlott levélként kerül feladásra (a szlovák posta terminológiája), 2 kg feletti termékek esetén az árut csomagként küldjük (szlovák posta terminológiája). A postaköltség (szállítási díj) a megrendelés létrehozása során jelenik meg.
  • Amennyiben a vevő a kézbesítés időpontjában nem elérhető a szállítási címen, értesítést kap a postaládájába a küldemény kézbesítéséről. A vevő ezt követően a szállítási címnek megfelelő postahivatalban veheti át a küldeményt. A futárszolgálattal való kommunikáció a szállítón keresztül történik – lehetőség van a küldemény nyomon követésére és a szállítási időre vonatkozó panaszra.
    Egy csomag maximális súlya 30 kg.
  • Személyes áruátvétel – a szállító és a vevő közös megegyezésével lehetőség van az áru átvételére még aznap a cég székhelyén, feltéve, hogy az áru nem egyedi gyártású és a megrendelt áru raktáron van.

7. GARANCIA FELTÉTELEI ÉS FELELŐSSÉG A TERMÉKHIBÁKÉRT

A termékekre a jogszabály által meghatározott jótállási időt biztosítjuk. A jótállási idő a vásárlási bizonylaton feltüntetett dátummal kezdődik. Vitás esetekben a jótállási idő 5 nappal meghosszabbítható, a szállítási idő ellentételezéseként.

A fogyasztó köteles a terméket azonnal, az átvételkor megvizsgálni. Ha a csomagoláson mechanikai sérülést észlel, a fogyasztó köteles ellenőrizni a csomagolt áru állapotát, és sérülés esetén a szállító jelenlétében jegyzőkönyvet készíteni a kárról. A szállítás során keletkezett károkért a szállító felelős. A jegyzőkönyv alapján, a kárügy lezárása után, a vevő új terméket kap. A termék olyan mechanikai sérüléseinek reklamációját, amelyek az átvételkor nem voltak nyilvánvalóak (a csomagolás sértetlen volt), a hiba felfedezése után azonnal, azaz a termék első használatát követően kell jelezni. A termék mechanikai sérüléseire vonatkozó későbbi reklamációkat már nem áll módunkban elfogadni.

A fogyasztó köteles áttanulmányozni a termék használati és karbantartási útmutatóját, és az abban leírtak szerint eljárni. A jótállás nem vonatkozik a termék jellegéből adódó, rendeltetésszerű használat során bekövetkező normál kopásra. A szállító nem vállal felelősséget a termékek működéséből, funkcionális tulajdonságaiból, valamint a szakszerűtlen használatból és karbantartásból eredő károkért, továbbá a külső események és a helytelen kezelés okozta károkért. Az ilyen eredetű hibákra a jótállás sem terjed ki.

Azoknak a személyeknek, akik üzleti vagy kereskedelmi céllal használják a terméket, a Polgári törvénykönyv nem határoz meg jótállási időt, azt a konkrét importőr vagy gyártó szabja meg.

Amennyiben a fogyasztó által átvett termék nem felel meg az adásvételi szerződésnek (ún. ellentmondás az adásvételi szerződéssel), a fogyasztónak joga van arra, hogy a szállító ingyenesen és indokolatlan késedelem nélkül az áru hiánytalan állapotba hozza, a vevő igényei szerint vagy a termék cseréjével, vagy javításával. Ha ez a megoldás nem kivitelezhető, a fogyasztó arányos árkedvezményt kérhet, vagy elállhat a szerződéstől. Ez nem érvényes, ha a fogyasztó az áru átvétele előtt tudott az adásvételi szerződésben lévő ellentmondásról, vagy maga okozta azt.

Az adásvételi szerződéssel való ellentmondás, amely a termék átvételétől számított hat hónapon belül merül fel, feltételezhetően már az átvételkor is fennállt, kivéve, ha ez ellentmond az áru jellegének, vagy ha bebizonyosodik az ellenkezője.

Az adásvételi szerződésnek ellentmondó termék esetén a fogyasztó jogosult az úgynevezett jogorvoslatra, vagyis a fogyasztási cikk ingyenes, szerződésnek megfelelő állapotba hozatalára, az alábbi módokon:

  • javítás
  • megfelelő árcsökkentés
  • az áru cseréje
  • elállás a szerződéstől

Elsősorban a fogyasztó a szállítótól ingyenes javítást vagy ingyenes csereterméket kérhet.

A fogyasztónak csak akkor van joga a termék cseréjére, ha az a termék jellegét figyelembe véve nem aránytalan. Arról, hogy a hiba arányos-e, a hivatalos szervizközpont írásos értékelés formájában dönt. Ebben az esetben a terméket azonos darabra cserélik, vagy a már kifizetett összeget visszatérítik.

A hibákért való felelősséggel kapcsolatos jogokat a szállítónál kell érvényesíteni, akinél a termék megvásárlásra került. Ha a jótállási bizonylaton egy másik, javításra kijelölt vállalkozás szerepel, amely a szállító vagy a fogyasztó számára közelebbi helyen van, a fogyasztó a javítási jogot a jótállási javítás elvégzésére kijelölt vállalkozásnál érvényesíti. Ha a javítás ilyen módon nem biztosítható, a javítást a szállító biztosítja.

8. PANASZELJÁRÁS

Kérjük, a panasz benyújtásakor kövesse az alábbi eljárást:

  1. Küldje el nekünk panaszát e-mailben az uzlet@isokor.hu címre, ahol feltétlenül adja meg a termék kereskedelmi nevét, a vásárlási bizonylat számát (számla vagy blokk) és a hiba leírását.
  2. 24 órán (munkanapokon) belül tájékoztatjuk a további teendőkről. Ha a hiba a termék első használatakor jelentkezik, de legkésőbb az eladástól számított 3 napon belül, a szállító saját megoldást kínál a reklamációra – azonnali cserét egy hibátlan darabra, amennyiben: a termék láthatóan nem használt, a reklamációt előre bejelentették, és a termék raktáron van.
  3. Küldje el a terméket az eladó címére (lásd a lenti elérhetőségeknél). Értesítsen minket a csomag feladásáról.
  4. A küldeménynek hiánytalannak (beleértve a tartozékokat és minden dokumentációt is) és olyan állapotúnak kell lennie, amilyenben azt átvette a kézbesítéskor (az eredeti csomagolóanyagra nincs szükség). Mellékelje a termékhez a vásárlási bizonylatot is.
    Ne küldje a terméket utánvéttel, mert ebben az esetben nem vesszük át. A reklamáció tárgyát képező termék beérkezése után azonnal e-mailben értesítjük a reklamáció feldolgozásáról. A terméket megfelelően be kell csomagolni a szállításhoz, a további sérülések elkerülése érdekében. Kérjük, mindig használjon csomagolópapírt vagy kartont, hogy a szállítás során ne ragadjon rá semmi, ne firkálják össze, vagy más módon ne sérüljön meg.
  5. A termékhez csatolni kell minden olyan dokumentumot, amelyet a fogyasztó a termékkel együtt kapott, különösen a vásárlási bizonylatot – blokkot vagy számlát, jótállási bizonylatot és egyebeket. Higiéniai okokból a termék csak megfelelően kitisztított állapotban fogadható el a reklamációra. A panasz kezeléséről e-mailben értesítjük. Hasonlóan a megrendelés kézbesítéséhez, tájékoztatást kap a csomag feladásáról és a kézbesítés időpontjáról is.
    Elutasított reklamációk esetén a fogyasztót terhelheti a reklamációs eljárás és a kezelési költségek.

9. ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Minden nap a rendelkezésére állunk, készen arra, hogy bármiben segítsünk és tanácsot adjunk. Ha most vásárol nálunk először, ne habozzon felvenni velünk a kapcsolatot, és kérdezzen meg minket a legapróbb részletekről is. Örülnénk, ha első online vásárlása a mi webáruházunkban valósulna meg, és mindent megteszünk azért, hogy meggyőzzük az elektronikus vásárlás biztonságosságáról és kényelméről. Az Ön elégedettsége a legfontosabb célunk.

10. ZÁRÓ RENDELKEZÉS

A termék tulajdonjoga a vevőre csak a teljes vételár, valamint a szállítási és/vagy kezelési költség teljes összegének kifizetése után száll át. Az eladó fenntartja a jogot a jelen Általános szerződési feltételek megváltoztatására. Amennyiben a vevő nem ért egyet a feltételek tartalmával, írásban jelezheti egyet nem értését.

A szerződési feltételek 2016. március 1-től visszavonásig érvényesek.

Ingyenes szállítás 40 640,00 Ft feletti megrendelés esetén.
0%